Facebook Hirdetés

1. Kampány elkészítése:

  • Hirdetésre kattintók megérkeznek az érkező oldalra – 90%-97% kilép, 10-3% belép
  • A kilépőknek specifikusan egy második (retargeting, avagy remarketing) hirdetést célszerű létrehozni, amiben a biztonságérzet megnövelése velem és a szolgáltatásommal/termékemmel kapcsolatban kell, hogy központban legyen. Ez mindig egy rövid videó legyen, és a kipróbálás érzetét adja neki!
  • Ez egy másik, vagy ugyanaz, vagy arra az érkező oldalra irányítja a kattintót, csak más perspektívával meghirdetve a terméket vagy szolgáltatást

2. Célközönség megcélzása: (tudd, hogy hol találod őket, milyen tudásszinttel rendelkeznek)

  • A szolgáltatáshoz/termékhez képest hol van, milyen tudással rendelkezik – ehhez kategóriákat határozok meg a könnyebb kiválasztás érdekében:
    a) Legkisebb része a célközönségnek, aki már ismeri a terméket/szolgáltatást
    b) Tudja a megoldást, tudja, hogy szüksége van arra, amit a szolgáltatás vagy termék kínál – nagyobb célközönség
    c) Keresi, de még nem tudja a megoldást arra, ami az ő problémája – még nagyobb célközönség
    d) Általános tömeg, aki nem is tudja, hogy szüksége lenne valamire (egyébként van rá szüksége)
  • Kezd a „c” kategóriával – ismeri a problémáját, és keresi a jó megoldást, de még nem találta meg.

3. A célközönség kiválasztása után a kampány célját kell meghatározni, hogy hova akarod eljuttatni az érdeklődőket

  • forgalom: nem vásárolnak, de megismerkednek a termékkel vagy szolgáltatással
  • konverzió: feliratkozás, csoportba bejelentkezés, kedvelés, követés, vásárlás
  • specifikus: eseményre visszajelzés gyűjtése

Kezdetben a  konverzió a legjavasoltabb!

4. Ad-set beállítása: célközönség

  • érdeklődési körök – nagyon ajánlott (Potenciális ügyfél elérése)
  • könyvek olvasása alapján
  • weboldalak meglátogatása alapján
  • demográfiai adatok megadása
  • kor beállítása

Minden ad-setre készíts egy hirdetést, így a későbbiekben azt tudod megtartni, ami működik – (tesztelési periódus: 3 nap) – ha kicsi a célközönség, egy ad-setre készíts több hirdetést is, és pár nap elteltével látni fogod, hogy melyik működik alapvetően!

A célközönség nagyságát figyelembe véve számolj a kiégéssel, tehát mikor kell új hirdetést megírnod azért, hogy újabb érdeklődőkre találj azért, mert az adott érdeklődési körből már megtaláltad az összes irányodba érdeklődőt

5. Hirdetés megírása:

a, Megszólítás: Szólítsd meg aszerint, hogy ő hol helyezkedik el – a, b, c, vagy d kategóriás-e. Ez lehet felszólítás, kérdés, akár a célpiac felszólítása
b, Miért működik az ajánlatod? – (átvezetés) Figyelemfelkeltés megmagyarázása
c, Ajánlattétel – pl.: kattints ide és ide, csináld ezt és ezt, és akkor eléred ezt és ezt

6. Kép betétele:

  • lehetőleg nulla felirat legyen rajta
  • a kép állítsa meg őt a görgetésben! nagy részét ez tölti ki a hirdetésnek.
  • legyen meglepő, nem megszokott
  • keltsen bizalmat a kép, közösségben készüljön pl. rólad

Egyéb plusz beállítási ajánlások:

  • kapcsold ki az automatikus elhelyezést
  • kapcsolj ki minden egyéb számodra szükségtelen megjelenítő felületet, csak egy adott platformon jelenjen meg a kampány
  • A weboldalon egy hírlevél e-mail sorozatot állíts be, amivel feliratkozókat gyűjtesz, illetve már potenciális vásárlókat és érdeklődőket is.

7. Mennyi pénzt szánsz a hirdetésre, meddig szeretnél hirdetni – manuálisan nagyon fontos, hogy beállítsd ezeket!

 

8. Amit nem szabad beleírni, mert különben letiltja a hirdetést:

Nincs alkohol vagy dohány, szexualitás, tragédia, nem kelthet rossz érzést! Ne ígérj semmit! Prezentáld a lehetőséget, személyes példán keresztül. Ne szólítsd ki a tömegből! Profit, millió, bevétel stb – ne utaljon pénzre. Kell link az ÁSZF-hez és az adatvédelmi tájékozódhoz!

Saját példa: (Webshop esetén, mikor bemutatsz egy új terméket, vásárlók generálása weboldalra látogatás alapján)

1. Célcsoport:

  • kategória: c, b – alapvetően valamennyire ismerik az adott terméket, pontosabban az arra vonatkozó problémát
  • jellemzők:

a) egészségükért tenni akaró emberek, akiket érdekel az egészséges táplálkozás
b) rekreációs céllal sportot űzőket, hiszen nekik nagy hasznuk lehet a termék fogyasztását illetően
c) egyéb infó a célcsoportról: fontos, hogy vágyjon a termékemre

2. Kampány célja:

  • forgalom és konverzió: weboldalra látogatók gyűjtése, ezáltal hírlevélre feliratkozás, végső cél a vásárlók generálása

3. Ad-setek:

  • érdeklődési körök megadása
  • kor
  • demográfiai adatok

4. Hirdetésre szánt összeg, és a hirdetés ideje:

  • 3500Ft
  • egy hónapig, azaz 14 000Ft összesen

5. Várható forgalom

  • Naponta 100 weboldallátogatóval, 30%-os rögtön kilépéssel, és 20% – os vásárlóval számolva a napi vásárlás: 14db
  • Ha egy átlagos vásárlás profitja 3000Ft, akkor a bevétel: 42 000Ft
  • Hirdetésre költött összeg: 14 000Ft
  • Megtérülés/Eredmény: 28 000Ft